Uitgelicht: Porsche Cayenne S Titanium Edition

cayenne-titanium-edition

Zo, jullie hebben weer lang genoeg gewacht op een uitgelicht… Dus daarom is er hier weer één. Door alle vakanties zijn we er niet aan toe gekomen jullie er tussendoor één voor te schotelen. Vandaag dus weer, en een aparte auto; de Cayenne S Titanium Edition.

Deze versie kwam op de markt toen de Cayenne het uitloopmodel was voor de facelift. De verkopen gingen omlaag, dus moest er bij Porsche wat verzonnen worden om te voorkomen dat ze helemaal geen Cayenne’s meer zouden verkopen. Juist ja, dan zet je een heel aantrekkelijk pakket op de Cayenne en geef je het een andere naam voor een zeer schappelijke prijs. De meerprijs t.o.v. de normale Cayenne was destijds slechts $ 7700,-. En daarvoor kreeg je dus bijna alle meest bestelde opties geleverd. En een prachtige Cayenne… Do yo want anything else?

cayenne-titanium-edition

De naam ‘Titanium Edition’ komt van de van de exclusieve onderdelen die bij deze versie van de Cayenne in Titanium Metallic zijn gespoten. Denk hierbij aan de spoiler, dakrails, spiegels, deurgrepen, raamstijlen en dorpels. De auto zelf was leverbaar in 4 kleuren, te weten: Pure Red, Iceland Silver Metallic, Black en Marine Blue Metallic. Ook het hart van de velgen van deze Cayenne zijn uitgevoerd in Titanium Metallic. De velgen zelf waren 19″, optioneelt waren de 20″ Sport-Techno’s ook mogelijk. De uitlaten, (waarvan er overigens 4 zijn, want de uitlaatgassen van de 4.5 V8 moeten toch ergens naar buiten) waren verchroomd.

cayenne-titanium-edition

Ook de binnenkant is aangepakt, zodat je ook daar goed kunt zien dat het om een speciale versie gaat. Als kleurenopties waren de combinaties ‘Black/Sand Beige’ en ‘Black/Dark Grey’ mogelijk. De delen in het interieur die zwart waren, zijn het centrum van de stoelenm, de hoofdsteunen, de vloermatten, de bovenkant van het dashbord, de deurpanelen, het stuur en de stuurkolom. Ook de voorkant van de middenconsole en de bagageruimte zijn zwart. De rest is beige, respectievelijk donker grijs. Behalve de wijzerplaten, die zijn namelijk afgewerkt met een Titanium Metallic look. De instaplijsten van deze aparte Cayenne zijn ook anders, want deze zijn ook in het Titanium Metallic afgewerkt met de tekst ‘Cayenne S Titanium’.

cayenne-titanium-edition

Wat is er dan nog meer speciaal aan de Cayenne S Titanium Edition? De opties die het meeste besteld werden in Noord-Amerika, werden ook op deze versie gemonteerd. Dit omvat o.a. de bi-xenon koplampen met dynamische bochtenverlichting, het electrische schuif/kanteldak en het Porsche Communication Management.

Onderhuids is de Titanium Edition exact hetzelfde als de normale Cayenne S, wat betekent dat hij een 4.5 l V8 heeft met 340 pk. Gekoppeld aan een zes-traps Tiptronic S sprint hij in 6,8 s naar de 100 km/h. De topsnelheid is 242 km/h. Omdat 62% van de kracht naar de achterwielen wordt gestuurd, heeft de Cayenne de rij-eigenschappen van een sportwagen. En door het PTM is hij ook nog eens goed in het terrein in tegenstelling tot vele andere SUV’s. Door deze gegevens is de Cayenne de uitkomst voor de graag-sturende chauffeur.

cayenne-titanium-edition

Al met al was dit een hele mooie aanbieding voor onze overzeese vrienden. Aangezien het nu al 3 jaar terug is dat hij geleverd werd, staan er nu al meerdere te koop. Ik zal er van elke kleur één plaatsen: Pure Red, Marine Blue Metallic, Iceland Silver Metallic en Black. En ze zijn tegenwoordig ook nog goed te betalen.

Nog even een filmpje om jullie te overtuigen van het geweldige geluid van de V8:

cayenne-s-te

Volgende keer in uitgelicht de Porsche 993 Turbo S


Je moet ingelogd zijn Ingelogd om een reactie te plaatsen.