Porsche Spyder de laatse feiten van… Porsche zelf!

porsche 918 spyder hybride porsche

Eerder deze week hadden we al via motorauthority de laatste spy foto’s van de Porsche Spyder 918. Vandaag komt Porsche zelf met foto’s en de laatste feiten van de 918 Spyder hybride.

Na de eerder genoemde spy foto’s van een geheime testrit van een prototype van de Porsche 918, komt Porsche vandaag met eigen foto’s van de Spyder. Ook worden door Porsche nadere specificaties gepubliceerd van de Spyder. Soms kan het snel gaan in een week, dit is daar weer een voorbeeld van.

Helemaal af is de Porsche 918 nog niet en blijft dan ook gepland staan voor september 2013. Dus niet eerder zoals wellicht verwacht kan worden als je de foto’s bekijkt. De eerste gelukkigen kunnen hun Porsche 918 Spyder voor het einde van 2013 op hun oprit/oprijlaan parkeren.

Qua uiterlijk geen verassingen ten opzichte van de in 2010 getoonde concept versie van de 918 Spyder, behalve dan de plek van de uitlaten zoals we al eerder hebben vermeld. Motorisch heeft Porsche aangegeven dat er een uitgebouwde 4.6 liter V8 motor geplaatst zal worden. Deze verbrandingsmotor alleen is al goed voor 570 pk’s. In de eerder getoonde concept versie lag een 3.2 liter V8 ter vergelijk. Zoals gemeld komt er ook een elektrisch deel in de motor lay-out van de Spyder. Een elektrische aandrijving op zowel de achteras als de vooras. Als alles samenwerkt levert dit volgens Porsche een vermogen op van rond de 770 pk’s. Door deze motor verdeling is het mogelijk om met de Spyder met tweewiel aandrijving en met vierwiel aandrijving te rijden. Er komen dan ook twee modi beschikbaar qua motormanagement.

Als batterij heeft de Spyder een 6.8 kWh lithium-ion versie aan boord. Deze kan thuis opgeladen worden. Daarmee kan een actieradius behaald worden van ruim 24 kilometer met een topsnelheid van ruim 157 kilometer per uur, alleen op de batterij. Niet echt heel ver, maar daarom ligt er natuurlijk nog een verbrandingsmotor naast. Porsche voorspelt dat de Spyder binnen 3 seconden op de 100 kilometer per uur zit. Met al het motor geweld ingeschakeld wordt een top bereikt van 325 kilometer per uur.

Qua uiterlijk is er weinig veranderd ten opzichte van de concept versie, buiten het verplaatsen van de uitlaten zoals we al eerder hebben vermeld. Van binnen is er plek voor twee. De kap kan er deels af, zodat je nog wat gevoel voor ruimte kunt krijgen. Qua besturing heeft Porsche bevestigd de besturing elektrisch mechanisch te maken. Er zit een scheiding tussen de besturing van de voorwielen en de achterwielen. De achterwielen hebben een onafhankelijke automatische elektrische mechanische (wat een combinatie…) besturing voor een perfecte wegligging.

Porsche gaat zich nu toeleggen op de centrale aansturing van al deze losse onderdelen. Het pakket als geheel moet natuurlijk naadloos functioneren om al deze krachten te kunnen bundelen.

Bekijk op onze Porsche-Blog facebook pagina alle door Porsche vrijgegeven Spyder foto’s.

Delen/opslaan

Gerelateerde berichten



Plaats een reactie

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: