2011 Porsche 911: nieuwe informatie
Een nieuwe schets van de Porsche 911/991 hoe hij er 2011 uit zou kunnen gaan zien. Maar interessanter is de nieuwe informatie die is vrijgekomen…
________________________________________________
“Big advances include a redesigned suspension (albeit still the same basic strut-front, multilink-rear setup), electrically-assisted power steering, a push-button handbrake, optional twenty-inch wheels, more powerful engines, and last but not least, a seven-speed manual transmission. That’s right, seven. Additionally, the 991 is said to be about 100 pounds lighter and ten percent more efficient than the current car. To achieve that last aim, Porsche is refining the aerodynamics, introducing a new thermo-management complete with advanced battery management technology, and incorporating stop-start technology and brake energy regeneration. There will also be new high-performance capacitors, which can store — and release — more electric power than a battery alone.
Expect to see a 3.6-litre engine with 365bhp and 295lb ft in the Carrera and a revised 3.8-litre powerplant delivering 415bhp and 325lb ft in the Carrera S. Stop-start and a brake recuperation system are also planned. A the four-wheel-drive Carrera 4S is planned for October 2012 with performance variants (Turbo, GT3 and GT2) to follow later on.“
________________________________________________
De volgende generatie 911 krijgt dus een aantal features die we nog nooit eerder op een 911 hebben gezien, zoals de manuele versnellingsbak met 7 verzetten en optionele 20-inch velgen. Zoals we ook kunnen lezen is Porsche zeer gefocust op het milieuvriendelijk maken van de 911. De nieuwe 911 wordt lichter terwijl de lengte en breedte van de auto toenemen, krijgt een start/stop systeem en krijgt hetzelfde systeem als de Porsche GT3 R Hybrid raceauto die de rem-energie opslaat in een speciale batterij als de auto remt. Daarnaast zijn de mannen bij Porsche hard bezig om de aërodynamica van de auto te verbeteren. We hoeven dus niet alleen op de 911 Turbo, GT3 en GT2 een grote spoiler achterop te verwachten.
Porsche maakt de 911 dus flink efficiënter, maar geeft daarnaast de alle motoren meer vermogen. Zo zal de 3,6 liter 6-cilinder boxer 365 pk gaan leveren, en de 3,8 liter motor in de Carrera S zelfs 415 pk. De zeer heftige varianten van de 911 zoals de Turbo, GT3 en GT2 komen eind 2012/begin 2013 op de markt en ook deze zullen nog meer vermogen meekrijgen. We zijn benieuwd!

Je moet ingelogd zijn Ingelogd om een reactie te plaatsen.