Bezocht: Dinslaken 2009

20090504bk_preview.jpg

Moe en laat te bed, maar toch weer vroeg op moeten. Hebben jullie daar ook zo’n hekel aan? Normaal gesproken wel, denk ik, maar niet als je de dag na Koninginnedag naar Dinslaken mag voor één van de grootste Porsche-evenementen van de wereld, genaamd International Club Day of Porsche friends. Enfin, om half 7 ging de wekker en mijn camera stond al te popelen. Even snel eten en dan naar het station Hoorn om naar Schiphol te gaan waar ik om half 9 opgepikt zou worden. Spannend..

En inderdaad werd ik om half 9 opgepikt door een prachtige 964 Cabrio met een hele vriendelijke eigenaar. We moesten om 10 uur in Duiven zijn bij de Makro om daar te verzamelen om vervolgens in een trein naar Dinslaken te rijden. Op hoog tempo welteverstaan Om half 10 waren we al in Duiven, dus eerst even ontbijten bij de Mc Donalds in Duiven om daarna te wachten op de anderen. (Bedankt nog voor de heerlijke hamburger en het ophalen!) We gingen om kwart over 10 weg met ongeveer 10 auto’s, van een gepersonaliseerde 993 tot een Cayenne GTS en van een felgroene Boxster S tot een 3.2. Heerlijk! En ik mocht mee met de GT3 Mk.I.

In Nederland nog even rustig rijden, om een geel briefje te voorkomen, maar in Duitsland ging het gas open. Aangezien het relatief druk was en de weg enorm slecht is op de autobahn naar Oberhausen, hadden we op de GPS 237 km/h op de teller gehad, op de teller 250 km/h. En dat is hard! Elke keer wanneer er weer zo’n vervelende Nederlander naar rechts ging en er teruggeschakeld werd, ging het gas weer open. En dan zat je binnen een paar seconden op de 200 km/h; met een heerlijk geluid! Bedankt voor het meerijden, het was geweldig!

Na anderhalf uur kom je dan aan in Dinslaken en zie je van alle kanten Porsche’s komen. Vervolgens sta je ongeveer een kwartier in een rij te wachten, totdat je toegang krijgt tot het walhalla in de wereld van de Porscheliefhebber. Alle kleuren, vormen, maten, aantallen, prijzen, replica’s en tuning: alles is aanwezig. Noem het op en het is er (zeer) waarschijnlijk. Er waren maar een paar modellen die ik echt miste, zoals bijvoorbeeld een 911R, een B32, een 993 GT2 en bijvoorbeeld een 996 Millennium.

Je doet een aantal rondjes en schiet foto’s… Veel foto’s. Want er staan genoeg auto’s. Opvallend is dat de Duitsers vooral van ombouwen houden: 3.2’s als 964 en 996’jes als 997. Wat ik me dan afvraag: waarom?!?! Ze zijn allemaal mooi! Ook houden Duitsers ook van de Speedline velgen, sommige hebben echte, andere hebben een setje van de lokale Halfords. Wat zijn wij dan toch een saai land, hè?

Ondertussen word het steeds later en stroomt het terrein leeg. Maar wij zijn er nog. Ik zou terugrijden met de enige echte Dr.Knauf a.k.a. Mike. Om half 5 verlieten wij ook Dinslaken, na een geweldige dag. Eerst nog even de banden oppompen en daarna het gas open! 260, 270, 280 en 289 zijn de snelheden die we haalden met de 964 en dat is hard voor zo’n auto. Met tellerafwijking zal dit uitkomen op ongeveer 265 tot 270 km/h.

Wanneer we weer in Nederland zijn wachten we weer even tot we weer met z’n vieren bij elkaar zijn om vervolgens met een slakkentempo te rijden (i.v.m. de autobahn). Aangezien Mike me naar Schiphol brengt om me weer op de trein te zetten, rijden we langs Hessing waar wij nog even naar binnen wilde. Maar toen we het terrein opreden werden we weer weggestuurd. Ze gingen dicht! Volgende keer beter, dus hebben we nog wat foto’s geschoten op dat industrieterrein en bij een aantal landingsbanen van Schiphol. Enfin, om 8 uur waren we het zat en ging ik op de trein naar huis, nadat ik Mike bedankt had. Volgende keer Hessing, hè!?

Na de treinreis werd ik opgehaald op het station en ging ik met een tevreden gevoel weer naar huis om de foto’s terug te kijken. Voor allen die niet geweest zijn: geniet van de foto’s hieronder en de rest hier.

[nggallery id=43]



  1. 7 reacties op “Bezocht: Dinslaken 2009”

  2. Door Eri(c)k op mei 5, 2009 | Reply

    Mooi stukje Stijn.
    Jammer dat je geen foto van de GTS hebt. 😉

    Greetz,

    Erik
    (Erick)

  3. Door Harley op mei 5, 2009 | Reply

    De lift was graag gedaan Stijn.
    Mooie foto´s ❗

  4. Door Rad911 op mei 5, 2009 | Reply

    Leuk verhaal Stijn! Starring Dr Knauf, die kan er ook echt geen genoeg van krijgen!! Super foto’s ook!!

  5. Door WM550spyder op mei 5, 2009 | Reply

    Mooi verhaal Stijnus; stond jij nu met Mike terwijl wij stonden te ouwenelen over dat “kankahlekkerah wijf” (sorry waren niet mijn woorden)? We moeten echt nametags gaan dragen bij dit soort events. Anyway see you nexttime!!

  6. Door Stijn op mei 6, 2009 | Reply

    @ Eri(c)k: wie gaat er nou foto’s van een schoolbus maken terwijl er duizenden 911’jes staan? Ken ik net zo goed m’n eigen schoolbus gaat fotograferen :mrgreen: 😈 😯 😉

    Nee man, geintje. In het begin ging ik niet veel foto’s maken: eten en drinken. Ik begon pas na anderhalf uur foto’s te maken 😉 En toen was jij al weg?

    @ WM550spyder: ja, klopt. Lekker wijf, hè :mrgreen: En nou snel ophouden, anders krijg ik rare fantasieën (ook niet mijn woorden) 😯 😈 :mrgreen: 😉

    Ja, toen Mike en ik weer verder gingen vroeg ik na een paar minuten wie dat eigenlijk was en toen drong het tot me door dat jij dat eigenlijk wel moest zijn 😉 Volgende keer inderdaad even kennismaken 😀

  7. Door Johan op mei 19, 2009 | Reply

    Stijn, werkelijk prach-ti-ge foto’s, echt mooi staaltje fotografie!
    Maar dat je zelf geen P hebt..?

  8. Door Stijn op mei 19, 2009 | Reply

    Ik ben 15 😉 :mrgreen:

Je moet ingelogd zijn Ingelogd om een reactie te plaatsen.