PCNA introduceert Mobile Tag
Porsche Car North America heeft sinds het begin van deze week een nieuwe manier geintroduceerd om informatie over een auto bij de dealer te krijgen.
Op de auto’s zijn zogeheten Mobile Tag’s geplaatst waardoor de bezoeker met zijn smartphone al informatie over de auto kan krijgen zonder een verkoper te vinden. De Mobile Tag geeft de mogelijkheid om de informatie te lezen, te horen of te zien. Als een tag gescand wordt door de smartphone wordt er een mini-website geopend met specifieke informatie over de gescande auto. Daarbij is het mogelijk om videos te bekijken, persberichten te lezen en het geluid van de motor te horen. Daarbij wordt er ook de mogelijkheid geboden om contact op te nemen met een verkoper. Het is een primeur voor autodealers in deze categorie en geeft een interactieve ervaring aan de bezoekers.
Volgens PCNA het besluit genomen, nadat enkele dealers zelf al deze technologie gebruikten en ook om dat volgens hen, Porsche-rijders geinteresseerd zijn in zowel prestaties als nieuwe technologiën. 11 Porsche-dealers gebruiken de Mobile Tags al en 184 volgen er binnenkort.
Volgens een studie van Morgan Stanley uit 2009 werd er destijds al één derde van alle digitale informatie al via mobiele technologie bekeken en in 2013 zal dat oplopen tot de helft. Porsche speelt daarop in door veel digitale informatie te ontwikkelen voor smartphones en pc-tablets. Zo is er al een applicatie beschikbaar voor de Ipad 2 met een auto-configurateur.
Je moet ingelogd zijn Ingelogd om een reactie te plaatsen.