Eerste officiële foto’s Porsche 911/991 gelekt!
Op steeds meer automotive sites zwerven vandaag deze officieel-lijkende foto’s van de nieuwe generatie Porsche 911 rond. Het lijkt erop dat de eerste officiële foto’s gelekt zijn.
Met officiële informatie van Porsche zelf komen we later zodra de boel écht officieel wordt vrijgegeven, maar hieronder nogmaals alle info over de 991:
Een van de meest opvallende dingen aan de 991 zijn z’n afmetingen. Zo neemt de totale lengte toe met 5,6 centimeter en neemt de wielbasis in totaal 10,2 centimeter toe. Dit is om meer ruimte te creëren voor de hybride aandrijflijn.
De basis Carrera zal zijn motor gaan delen met de Boxster S. Dit wordt een 3,4 liter 6-cilinder boxer motor met 350 pk. De Carrera S krijgt daarentegen een 3,8 liter blok die 400 pk levert. Beide versies zullen worden aangeboden met een handgeschakelde 7-bak (nee, geen spelfout) en met de optionele PDK-versnellingsbak die eveneens 7 verzetten heeft. Launch Control wordt leverbaar i.c.m. beide versnellingsbakken.
Porsche claimt een 0 naar 100 km/u tijd van 4,5 seconden voor de Carrera S, hetzelfde als het huidige model, en een topsnelheid van 300 km/u. Deze cijfers lijken nogal behouden, aangezien de nieuwe 911 ook nog eens 25 kilogram lichter is dan zijn voorganger.
Andere nieuwe features zijn een brandstofbesparing van ongeveer 12-15%, een volledig schuifdak, standaard 19″ inch velgen voor de Carrera, en standaard 20″ inch velgen voor de Carrera S (optioneel op de Carrera).
Porsche zegt dat de 991 Carrera een rondje Nurburgring aflegt in 8:04 min en dat de Carrera S hetzelfde rondje doet in 7:50 min.
In september kunnen we de nieuwe 911 op de beursvloer van de IAA in Frankfurt verwachten. In december zou de 991 bij de dealers moeten staan. Porsche accepteert trouwens al orders, hoewel prijzen nog niet bepaald zijn.
5 reacties op “Eerste officiële foto’s Porsche 911/991 gelekt!”
Door Martin op aug 17, 2011 | Reply
Hij lijkt vooral lager, sleaker en een stukje minder “rear-engined”. Je ziet ook dat de positie van de bestuurdersstoel verder naar voren is dan bij de huidige 911 (997).
Door DON op aug 17, 2011 | Reply
Fraai !!! Mooie wijzigingen, en uiteraard niet teveel gewijzigd, helemaal mooi !
Door Dennis op aug 17, 2011 | Reply
Zijkant, achterkant en interieur: helemaal top !
De voorkant en dan met name de minder strakke vormgeving van de dagrijverlichting is nog even wennen.
Door Martin op aug 18, 2011 | Reply
Hoe meer ik naar die achterkant kijk, hoe meer ik de 918 Spyder erin zie… and that’s never a bad thing, right!?
@ Dennis – mee eens. Ik moet die dagrijverlichting maar eens in het echt bekijken.
Door Barbara op aug 18, 2011 | Reply
leuk… maar had er vreemd genoeg toch wel iets meer van verwacht. Lijkt mij meer een 997 generatie 3 ofzo 🙁